Продажбите на дребно са много важни

Форевър

За да имате успех в продажбите на дребно, са ви нужни две основни умения – да намирате клиенти и да общувате ефективно. Ето няколко съвета как да ги придобиете.

Намиране на клиенти

Попитайте всеки, който разбира от продажби, и той ще ви каже, че ако говорите с достатъчно много хора, ще намерите клиенти. Но как точно да го правим? Просто питаме всички, които познаваме и срещаме, дали ще се заинтересуват от онова, с което се занимаваме ние. Опитайте се да не пропускате нито една възможност. Някои ще се заинтригуват от бизнеса, други от продуктите. Старайте се да правите по три срещи на ден и записвайте постиженията си по пътя към целта.

Какво предизвиква интерес у клиентите?

Ако отнемате от времето им, трябва да им обясните какво печелят! Тук не става дума за съставките на продуктите, а за онова, което клиентът може да очаква да почувства, когато ги използва. Попитайте: „Искате ли да научите повече за…?” или „Ще ви предложа нещо, което би могло да ви помогне, искате ли да опитате?” Предлагайте лична консултация, вслушвайте се в онова, което клиентът споделя, за да сте му от максимална помощ.

Какво кара клиента да купува?

Когато клиентът разбере какво печели и вярва, че може да получи желаните резултати, той ще поръча. Не е необходимо да притежавате експертни познания за продуктите или да сте най-добрият продавач на света, достатъчно е да сте добър разказвач на истории. Тайната на ефективните продажби е в участието на клиента. Демонстрирайте продукта, като например втриете АЛОЕ ВЕРА ГЕЛ върху опакото на ръката му, за да почувства сам как алоето прониква в кожата, намажете лакътя му с малко ОХЛАЖДАЩ АЛОЕ ЛОСИОН или пък нанесете ОВЛАЖНЯВАЩ АЛОЕ ЛОСИОН на ръката му. Нека опита ГЕЛА ЗА ЗЪБИ и да усети сам колко добре измива зъбите и освежава. Когато клиентите разберат, че продуктите си заслужават, ще си ги купят. Обикновено решението за покупка се взима емоционално, затова винаги разполагайте със запас от истории за своя личен опит с продуктите или за този на сътрудници от вашия екип.

Умения за общуване

Клиентите не се интересуват колко много знаете, докато не разберат колко сте загрижени за тях. Повечето хора обичат да говорят за себе си и това важи и за клиентите. Затова слушайте внимателно какво ще ви разкажат и им задавайте въпроси. Опитайте се да определите какво им тежи и им предложете решение. Предложете им избор, като кажете „Искате ли да опитате това?” или „Да ви поръчам ли този продукт?” Наличието на избор улеснява целия процес и го отличава от традиционните продажби. Възраженията са в реда на нещата. Ако се дължат на недоразумение, попитайте дали можете да обясните. Ако пък клиентът има обективна причина да отхвърли продукта, приемете решението му, за да има желание отново да говори с вас.

Ако попитате опитните собственици на Форевър бизнес как да станете по-добри в продажбите на дребно, те ще ви отговорят – практика, практика и пак практика. Попивайте като гъба съветите на хората с повече опит.

Използвайте максимално всяка възможност!

Споделете с приятели:

Нагоре